Generování jeskynních systémů
Cave Networks Generation
dc.contributor.advisor | Sloup Jaroslav | |
dc.contributor.author | Martin Douda | |
dc.date.accessioned | 2024-06-18T14:32:06Z | |
dc.date.available | 2024-06-18T14:32:06Z | |
dc.date.issued | 2024-06-11 | |
dc.identifier | KOS-1240524501905 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/115504 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce představuje nástroj pro procedurální generování jeskynních systémů za použití algoritmu pro nejkratší cestu, algoritmu Primitive Sweeping, algoritmu Marching Cubes a dalších algoritmů z počítačové grafiky. Tyto existující algoritmy jsou sekvenčně využity pro vygenerování realisticky vypadajících krasových jeskynních systémů, krápníků a jeskynních jezer. Při generování jsou v úvahu brány geologické podmínky prostředí, jako permeabilita prostředí, natočení krystalové mřížky a vzdálenost od hladiny podzemních vod. | cze |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis introduces a tool for procedural generation of cave systems using algorithms such as the shortest path algorithm, Primitive Sweeping algorithm, Marching Cubes algorithm, and other algorithms from computer graphics. These existing algorithms are sequentially employed to generate realistically looking karst cave systems, stalactites, and cave lakes. During the generation process, geological conditions of the environment are considered, such as the permeability of the medium, orientation of the crystal lattice, and distance from the groundwater level. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | počítačová grafika | cze |
dc.subject | procedurálně generovaný obsah | cze |
dc.subject | jeskynní systémy | cze |
dc.subject | speleogeneze | cze |
dc.subject | krápníky | cze |
dc.subject | jeskynní jezera | cze |
dc.subject | computer graphics | eng |
dc.subject | procedural content generation (PCG) | eng |
dc.subject | cave systems | eng |
dc.subject | speleogenesis | eng |
dc.subject | speleothems | eng |
dc.subject | cave lakes | eng |
dc.title | Generování jeskynních systémů | cze |
dc.title | Cave Networks Generation | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.contributor.referee | Bittner Jiří | |
theses.degree.discipline | Počítačové hry a grafika | cze |
theses.degree.grantor | katedra počítačové grafiky a interakce | cze |
theses.degree.programme | Otevřená informatika | cze |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Bakalářské práce - 13139 [432]