Uživatelsky přívětivé ovládání systému osvětlení školní učebny
User-friendly control of the classroom lighting system
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Kamila Sedláková
Vedoucí práce
Maierová Lenka
Oponent práce
Baxant Petr
Studijní program
Inteligentní budovyInstituce přidělující hodnost
katedra měřeníPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci světelného ovládání v učebně biologie na gymnázium U Libeňského zámku. Prvním krokem byla analýza osvětlenosti, následovaná spektrální a jasovou analýzou stávajících světelných podmínek. Na základě získaných výsledků byla provedena simulace osvětlení v programu DIALux, která vedla k navržení optimálních světelných scén s důrazem na biologický komfort. V závěrečné fázi bylo implementováno intuitivní světelné ovládání v laboratorních podmínkách. This thesis focuses on optimizing the lighting control in the biology classroom at the U Libeňského zámku grammar school. The first step was an analysis of the illumination levels, followed by spectral and luminance analysis of the existing lighting conditions. Based on the results obtained, a lighting simulation was conducted in the DIALux program, which led to the design of optimal lighting scenes with an emphasis on biological comfort. In the final phase, intuitive lighting control was implemented under laboratory conditions.
Kolekce
- Diplomové práce - 13138 [374]