Vliv koncepce Free Route Airspace na optimalizaci plánování letu
Impact of the Free Route Airspace Concept on Flight Planning Optimization
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Adam Budař
Vedoucí práce
Strouhal Miloš
Oponent práce
Moučka Jiří
Studijní obor
Provoz a řízení letecké dopravyStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojíchInstituce přidělující hodnost
katedra letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato studie se zaměřuje na analýzu vlivu zavedení volných vzdušných tratí, Free Route Airspace (FRA), na plánování letů, zejména v oblasti komerčního letectví. Cílem je zhodnotit dopad FRA na plánování letů v letecké společnosti a posoudit efektivitu tohoto konceptu ve vzdušném prostoru. Práce se postupně zabývá analýzou a hodnocením konceptu FRA v evropském prostoru, včetně implementačního plánu a analýzy již existujících FRA oblastí spolu s dopadem na plánování tratí v oblasti Eurocontrolu. Použití programu NAVsystem umožňuje analýzu plánování letů a identifikaci nedostatků. Ty jsou následně optimalizovány nově vytvořeným algoritmem. Tento algoritmus je simulován na různých tratích a jeho výsledky jsou posouzeny s ohledem na reálné využití v letecké dopravě. Kromě toho jsou diskutovány výhody a nevýhody konceptu FRA a jeho praktické uplatnění v reálném provozu leteckých společností. This study focuses on analyzing the impact of the introduction of Free Route Airspace (FRA) on flight planning, particularly in the commercial aviation sector. The aim is to evaluate the effect of FRA on flight planning within airlines and assess the efficiency of this concept in airspace management. The work gradually addresses the analysis and evaluation of the FRA concept in the European airspace, including implementation plans and analysis of existing FRA areas and their impact on route planning within Eurocontrol. The utilization of the NAVsystem program allows for flight planning analysis and identification of shortcomings, which are subsequently optimized by a newly developed algorithm. This algorithm is simulated on various routes, and its results are evaluated considering real-world applications in aviation. Additionally, the study discusses the advantages and disadvantages of the FRA concept and its practical implementation in real airline operations.
Kolekce
- Diplomové práce - 16121 [552]