Integrace simulátoru dronů v Unreal Enginu 5
Drone simulator integration in Unreal Engine 5
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jan Hrnčíř
Vedoucí práce
Pěnička Robert
Oponent práce
Sedláček David
Studijní obor
Počítačové hry a grafikaStudijní program
Otevřená informatikaInstituce přidělující hodnost
katedra počítačové grafiky a interakcePráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá spojením plně autonomního simulačního systému dronů skupiny Multirobotických systémů (MRS) s herním enginem Unreal Engine 5 (UE5) a navržením virtuálních prostředí vhodných pro testování algoritmů autonomního letu dronů. Virtuální prostředí byla vytvořena procedurálním generováním a zahrnují nekonečný les a uzavřené prostředí jeskyně. Pro tvorbu terénu lesa byl použit generátor šumu Perlin noise a procedurální generace obsahu v UE5 (Procedural Content Generation) pro umístění fotogrammetrických modelů stromů. Jeskyně byla vytvořena pomocí algoritmu Perlin worms a techniky Marching cubes pro vytvoření polygonálních povrchů jeskyně. Na závěr práce byly provedeny testy zaměřené na ověření výkonnosti a použitelnosti navrženého spojení systémů. Výsledky ukazují, že navržený systém je schopen realisticky simulovat a testovat algoritmy autonomního letu dronů v různých prostředích. The bachelor thesis deals with the integration of a fully autonomous drone simulation system of the Multi-robotic Systems Group with the Unreal Engine 5 (UE5) game engine and the design of virtual environments suitable for testing algorithms for autonomous drone flight. The virtual environments were created using procedural generation and include an infinite forest and a closed cave environment. The Perlin noise generator was used to create the forest terrain and Procedural Content Generation in UE5 was used to place photogrammetric models of trees. The cave was created using the Perlin worms algorithm and the Marching cubes technique to create polygonal surfaces. At the end of the work, we performed test to verify the performance and usability of the proposed system coupling. The results show that the proposed system is able to realistically simulate and test autonomous drone flight algorithms in different environments.
Kolekce
- Bakalářské práce - 13139 [441]