Zobrazit minimální záznam



dc.contributor.authorOpatová M.
dc.contributor.authorDistler P.
dc.date.accessioned2024-04-21T11:44:38Z
dc.date.available2024-04-21T11:44:38Z
dc.date.issued2024
dc.identifierV3S-370853
dc.identifier.citationOPATOVÁ, M. and P. DISTLER. Montessori přístup ve výuce chemie na nižším stupni víceletého gymnázia: Možnosti implementace vybraných prvků v klasické škole. Chemické listy. 2024, 118(4), 228-233. ISSN 0009-2770.
dc.identifier.issn0009-2770 (print)
dc.identifier.issn1213-7103 (online)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/114277
dc.description.abstractV článku je představena koncepce výuky chemie na nižším stupni víceletého gymnázia včetně možné integrace chemie do přírodních věd. Cílem článku je představit učitelům prvky montessori pedagogiky, které lze implementovat do výuky chemie na klasických školách. Popisované zásady jsou doplněny ukázkami konkrétních materiálů (např. StudyGuide, sebehodnocení, zadání skupinové práce) včetně shrnutí dílčích výhod i možných úskalí při zavádění inovací. Pozornost je věnována popisu fází výuky pro rozvoj znalostí a klíčových kompetencí žáků, individuální a skupinové práce a poskytování zpětné vazby, práce s heterogenní skupinou žáků nebo zdůvodnění dostatečného prostoru pro procvičování a osvojování učiva.cze
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocze
dc.publisherČeská společnost chemická
dc.relation.ispartofChemické listy
dc.subjectChemistry teachingeng
dc.subjectMontessori pedagogyeng
dc.subjectintegrated thematic educationeng
dc.subjectheterogeneous grouping.eng
dc.titleMontessori přístup ve výuce chemie na nižším stupni víceletého gymnázia: Možnosti implementace vybraných prvků v klasické školecze
dc.title.alternativeMontessori approach in chemistry teaching at the lower level of an eight-year high school: Possibilities of implementing selected elements in a classical schooleng
dc.typečlánek v časopisecze
dc.typejournal articleeng
dc.rights.accessopenAccess
dc.type.statusPeer-reviewed
dc.type.versionpublishedVersion
dc.description.abstract-translatedThe article presents the concept of teaching chemistry at the Montessori grammar school, including the possible integration of chemistry into the natural sciences class. The goal of the paper is to introduce to teachers elements of Montessori pedagogy that can be implemented in chemistry teaching at classical schools. The described principles are supplemented with examples of specific materials (e.g. StudyGuide, self-assessment, group work assignments), including a summary of the advantages and disadvantages in the implementation of innovations. The next focus is on describing the phases of learning for developing pupils' knowledge and key competencies, individual and group work and providing feedback, working with a heterogeneous group of learners or justifying the sufficient space for practice and learning.eng


Soubory tohoto záznamu


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam