Vliv zeleně na šíření hluku v okolí železničních staveb
The influence of greenery on noise propagation in the vicinity of railway constructions
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
David Pohořalý
Supervisor
Lomoz Lenka
Opponent
Trávníček Bohumír
Field of study
Inženýrství životního prostředíStudy program
Stavební inženýrstvíInstitutions assigning rank
katedra železničních stavebDefended
2024-02-07Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomová práce posuzuje vliv zeleně na šíření hluku v okolí železničních staveb na základě rozdílu naměřených hodnot ve stejné vzdálenosti od železniční trati s účinkem a bez účinku vegetace. Měření probíhalo na třech zvolených lokalitách v několika měřicích kampaních během roku. V teoretické části práce jsou popsány mechanismy útlumu hluku vlivem vegetace, dále jsou zde uvedeny studie zabývající se využitím vegetace v protihlukových opatřeních. The diploma thesis assesses the effect of greenery on noise propagation in the vicinity of railway constructions based on the difference of measured values at the same distance from the railway line with and without the effect of vegetation. The measurement took place at three selected locations in several measurement campaigns during the year. In the theoretical part of the thesis, the mechanisms of noise attenuation due to the influence of vegetation are described, and studies dealing with the use of vegetation in anti-noise measures are also described here.