Integrace lehkého pomocného trakčního motoru do kolové skupiny osobního automobilu
Integration of "assist power" light-weight electric motor into the wheel assembly of passenger vehicle
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Terézia Ďurkovičová
Vedoucí práce
Vašíček Michal
Oponent práce
Medek Michal
Studijní obor
Motorová vozidlaStudijní program
Dopravní a transportní technikaInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této diplomové práce je vytvořit vhodné konstrukční řešení integrace lehkého elektromotoru do kolové skupiny zadaných náprav. Záměrem je použití tohoto pohonu jako doplňkového na nehnané nápravě osobního automobilu. V práci jsou rozebrány výhody a nevýhody tohoto typu pohonu a na základě daných kritérií jsou zvoleny vhodné elektromotory. Pomocí simulací akcelerace a brzdění je zkoumán přínos doplňkového pohonu na podélnou dynamiku vozidla. Zvolené elektromotory jsou následně zakomponovány do zadaných náprav různých konstrukcí. This diploma thesis aims to create design solutions of specific types of suspension with integrated lightweight electric motor as a hub motor. The idea is to use this as an assisting traction motor for non-driven axle in passenger cars. The thesis discusses advantages and disadvantages of this type of propulsion. Based on specified criteria suitable electric motors are selected. Simulations of acceleration and braking are used to examine the benefits of assisting traction motors on longitudinal dynamics. Chosen electric motors are than incorporated into the given types of suspension designs.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [429]