Show simple item record

Automatic alignment of an onboard IMU using measured data



dc.contributor.advisorHurák Zdeněk
dc.contributor.authorAntonín Melenovský
dc.date.accessioned2024-01-31T23:51:51Z
dc.date.available2024-01-31T23:51:51Z
dc.date.issued2024-01-31
dc.identifierKOS-1176616978905
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10467/113419
dc.description.abstractTato práce se zaměřuje na návrh offline algoritmického postupu pro určení orientace připevněných palubních senzorů IMU vůči vozidlu, který je založen na datech ze senzorů IMU a GNSS. Návrh řešení cílí na větší pozemní vozidla (např. autobusy, tramvaje, vlaky). Znalost orientace senzorů IMU vůči vozidlu je nezbytnou informací při integraci těchto senzorů do navigačních systémů založených na GNSS. Integrace výrazně zvyšuje přesnost navigace, a v případě výpadku signálu GNSS mohou tyto senzory zajistit nepřetržitou funkci navigačního systému. V rámci této práce byl navržen iterativní rozšířený Kalmanův filtr (IEKF), který odhaduje pohybové stavy vozidla, stochastické chyby senzorů IMU a kýženou orientaci senzorů IMU vůči vozidlu. Pro inicializaci IEKF byla navržena metoda pro počáteční odhad vychýlení IMU, která je založená na analýze měření senzorů IMU a GNSS. Funkčnost implementované metody počátečního odhadu vychýlení IMU a IEKF byla ověřena na vlastních syntetických datech a metoda pro počáteční odhad vychýlení IMU viditelně přispěla k tomu, aby IEKF konvergoval ke správným hodnotám. Metoda počátečního odhadu vychýlení IMU se ukázala být účinná i na reálných datech.cze
dc.description.abstractThis work focuses on the design of an offline algorithmic procedure for determining the orientation of strap-down IMU sensors of a vehicle, based on data from IMU and GNSS sensors. The proposed solution targets larger ground vehicles (e.g., buses, trams, trains). Knowledge of the orientation of IMU sensors to the vehicle is essential information when integrating these sensors into GNSS-based navigation systems. Integration significantly increases the accuracy of navigation, and in the event of a GNSS signal failure, these sensors can ensure the uninterrupted function of the navigation system. As part of this work, an iterative extended Kalman filter (IEKF) was designed, which estimates the motion states of the vehicle, stochastic errors of IMU sensors, and the desired orientation of IMU sensors to the vehicle. For the initialization of IEKF, a method for the initial estimate of IMU misalignment was designed, based on the analysis of measurements from IMU and GNSS sensors. The functionality of the implemented method for the initial estimate of IMU misalignment and IEKF was verified on own synthetic data. The method for the initial estimate of IMU misalignment visibly contributed to IEKF converging to the correct values. The method for the initial estimate of IMU misalignment proved to be effective on real data as well.eng
dc.publisherČeské vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.cze
dc.publisherCzech Technical University in Prague. Computing and Information Centre.eng
dc.rightsA university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmleng
dc.rightsVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlcze
dc.subjectzarovnání IMUcze
dc.subjectiterativní rozšířený Kalmanův filtrcze
dc.subjectsenzorická fúzecze
dc.subjectGNSScze
dc.subjectgenerování syntetických datcze
dc.subjecttramvajcze
dc.subjectautobuscze
dc.subjectIMU alignmenteng
dc.subjectiterative extended Kalman filtereng
dc.subjectsensor fusioneng
dc.subjectGNSSeng
dc.subjectsynthetic data generationeng
dc.subjecttrameng
dc.subjectbuseng
dc.subjecttraineng
dc.titleAutomatické zarovnání palubní inerciální měřicí jednotky z naměřených datcze
dc.titleAutomatic alignment of an onboard IMU using measured dataeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.typebachelor thesiseng
dc.contributor.refereeHerman Ivo
theses.degree.grantorkatedra řídicí technikycze
theses.degree.programmeKybernetika a robotikacze


Files in this item





This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record