ČVUT DSpace
  • Prohledat DSpace
  • English
  • Přihlásit se
  • English
  • English
Zobrazit záznam 
  •   ČVUT DSpace
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra řídicí techniky
  • Bakalářské práce - 13135
  • Zobrazit záznam
  • České vysoké učení technické v Praze
  • Fakulta elektrotechnická
  • katedra řídicí techniky
  • Bakalářské práce - 13135
  • Zobrazit záznam
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Automatické zarovnání palubní inerciální měřicí jednotky z naměřených dat

Automatic alignment of an onboard IMU using measured data

Typ dokumentu
bakalářská práce
bachelor thesis
Autor
Antonín Melenovský
Vedoucí práce
Hurák Zdeněk
Oponent práce
Herman Ivo
Studijní program
Kybernetika a robotika
Instituce přidělující hodnost
katedra řídicí techniky



Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznam
Abstrakt
Tato práce se zaměřuje na návrh offline algoritmického postupu pro určení orientace připevněných palubních senzorů IMU vůči vozidlu, který je založen na datech ze senzorů IMU a GNSS. Návrh řešení cílí na větší pozemní vozidla (např. autobusy, tramvaje, vlaky). Znalost orientace senzorů IMU vůči vozidlu je nezbytnou informací při integraci těchto senzorů do navigačních systémů založených na GNSS. Integrace výrazně zvyšuje přesnost navigace, a v případě výpadku signálu GNSS mohou tyto senzory zajistit nepřetržitou funkci navigačního systému. V rámci této práce byl navržen iterativní rozšířený Kalmanův filtr (IEKF), který odhaduje pohybové stavy vozidla, stochastické chyby senzorů IMU a kýženou orientaci senzorů IMU vůči vozidlu. Pro inicializaci IEKF byla navržena metoda pro počáteční odhad vychýlení IMU, která je založená na analýze měření senzorů IMU a GNSS. Funkčnost implementované metody počátečního odhadu vychýlení IMU a IEKF byla ověřena na vlastních syntetických datech a metoda pro počáteční odhad vychýlení IMU viditelně přispěla k tomu, aby IEKF konvergoval ke správným hodnotám. Metoda počátečního odhadu vychýlení IMU se ukázala být účinná i na reálných datech.
 
This work focuses on the design of an offline algorithmic procedure for determining the orientation of strap-down IMU sensors of a vehicle, based on data from IMU and GNSS sensors. The proposed solution targets larger ground vehicles (e.g., buses, trams, trains). Knowledge of the orientation of IMU sensors to the vehicle is essential information when integrating these sensors into GNSS-based navigation systems. Integration significantly increases the accuracy of navigation, and in the event of a GNSS signal failure, these sensors can ensure the uninterrupted function of the navigation system. As part of this work, an iterative extended Kalman filter (IEKF) was designed, which estimates the motion states of the vehicle, stochastic errors of IMU sensors, and the desired orientation of IMU sensors to the vehicle. For the initialization of IEKF, a method for the initial estimate of IMU misalignment was designed, based on the analysis of measurements from IMU and GNSS sensors. The functionality of the implemented method for the initial estimate of IMU misalignment and IEKF was verified on own synthetic data. The method for the initial estimate of IMU misalignment visibly contributed to IEKF converging to the correct values. The method for the initial estimate of IMU misalignment proved to be effective on real data as well.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/113419
Zobrazit/otevřít
PLNY_TEXT (4.873Mb)
PRILOHA (14.17Mb)
POSUDEK (303.3Kb)
POSUDEK (218.8Kb)
Kolekce
  • Bakalářské práce - 13135 [495]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV
 

 

Užitečné odkazy

ČVUT v PrazeÚstřední knihovna ČVUTO digitální knihovně ČVUTInformační zdrojePodpora studiaPodpora publikování

Procházet

Vše v DSpaceKomunity a kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

Můj účet

Přihlásit se

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Kontaktujte nás | Vyjádření názoru
Theme by 
@mire NV