ČVUT DSpace
  • Search DSpace
  • Čeština
  • Login
  • Čeština
  • Čeština
View Item 
  •   ČVUT DSpace
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Bachelor Theses - 12120
  • View Item
  • Czech Technical University in Prague
  • Faculty of Mechanical Engineering
  • Department of Automotive, Combustion Engine and Railway
  • Bachelor Theses - 12120
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analýza profilu oběžné plochy železničního kola

Analysis of railway wheel profile

Type of document
bakalářská práce
bachelor thesis
Author
Michal Kužela
Supervisor
Kalivoda Jan
Opponent
Dybala Vojtěch
Field of study
bez oboru
Study program
Teoretický základ strojního inženýrství
Institutions assigning rank
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel



Rights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item record
Abstract
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu profilu oběžné plochy železničního kola. Vyhodnocením analýzy byla získána ekvivalentní kuželovitost, což je důležitý parametr pro bezpečnou a efektivní jízdu kolejových vozidel. Cílem této práce je porozumět geometrii a vlastnostem oběžné plochy kola. V teoretické části se věnuje metodám výpočtu ekvivalentní kuželovitosti dle normy ČSN EN 15302. Praktická část je věnována sestavenému softwarovému nástroji a porovnání jeho výsledných výstupů s komerčně dostupnými softwarovými produkty.
 
This bachelor's thesis focuses on the analysis of the profile of the rolling surface of a railway wheel. By evaluating the analysis, the equivalent conicity, which is a important element for the safe and efficient operation of rail vehicles, was obtained. The aim of this thesis is to understand the geometry and properties of the wheel's rolling surface. The theoretical part deals with methods for calculating the equivalent conicity according to the ČSN EN 15302 standard. The practical part is devoted to a developed software tool and the comparison of its output results with commercially available software products.
 
URI
http://hdl.handle.net/10467/111160
View/Open
PLNY_TEXT (7.484Mb)
PRILOHA (94.58Kb)
POSUDEK (1.479Mb)
POSUDEK (211.8Kb)
Collections
  • Bakalářské práce - 12120 [302]

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Useful links

CTU in PragueCentral library of CTUAbout CTU Digital LibraryResourcesStudy and library skillsResearch support

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

České vysoké učení technické v Praze copyright © 2016 

DSpace software copyright © 2002-2016  Duraspace

Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV