Modifikace spalovacího prostoru dvoupalivového vznětového motoru za účelem zvýšení chemické účinnosti
Modification of the combustion chamber of a dual-fuel compression ignition engine in order to increase chemical efficiency
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Josef Jarolímek
Vedoucí práce
Bortel Ivan
Oponent práce
Diviš Marcel
Studijní obor
Spalovací motoryStudijní program
Dopravní a transportní technikaInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2023-02-15Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá funkcí spalovacího prostoru v motorech s vnitřním spalováním, zejména pak vznětových s možností provozu v dvoupalivovém režimu, a možnostmi jeho optimalizace. Její teoretickou část tvoří rešerše zaměřená na existující řešení spalovacích prostorů a přístupy k jejich návrhu, v praktické části se autor snaží zmíněné poznatky aplikovat na výzkumné zařízení, jež je součástí vybavení Centra vozidel udržitelné mobility v Roztokách u Prahy. Návrh modifikací zahrnuje změnu tvarování misky pístu i dílčí úpravy v konstrukci výzkumného jednoválce. Navazující experimentální měření navrhovaného řešení k posouzení jeho přínosu zde zastupuje 3D počítačová hydrodynamická simulace ve výpočetním prostředí FIRE. This master thesis deals with the function of the combustion chamber in the internal combustion engines, especially the diesel engines with the option of dual-fuel operation, and possibilities of its optimization. Its theoretical part consists of the research focused on existing forms of combustion chambers and the approaches of their design, in the practical part the author pursues to apply the mentioned knowledge to a research device, which is included in the equipment of the Centre of Vehicles for Sustainable Mobility in Roztoky near Prague (Czechia). The modification proposal involves the alteration of the piston bowl shape and partial adjustments in the construction of the single-cylinder research engine. Subsequent experimental measurement of the suggested solution intended to consider its benefits is represented by the 3D computational fluid dynamics (CFD) simulation in the FIRE software.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [451]