Simulace pohonu elektromobilu
Electric Vehicle Powertrain Simulation
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Farhaan Hussain
Vedoucí práce
Mindl Pavel
Oponent práce
Skarolek Pavel
Studijní obor
Advanced Powertrains (DD)Studijní program
Master of Automotive Engineering (DD)Instituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2023-02-13Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Diplomová práce je zaměřena na empirickou analýzu elektrického pohonu hnacího ústrojí sestávajícího z asynchronního motoru v různých provozních režimech. Analýza se provádí pomocí dat z provedených testů a jejich následným využitím při softwarové simulaci. Simulace jízdy probíhá na dynamometrickém měřicím systému s manuálním ovládáním pro různé typy scénářů. Podobně je i prováděna simulace s využitím softwarového vybavení MATLAB/Simulink metodou vektorového řízení (FOC). Práce je zaměřena na problematiku optimalizace pracovního režimu elektrického pohonu. V oblasti elektromobilů je účinnost elektrických pohonů klíčovým faktorem pro dojezd. Laboratorní měření byla provedena na experimentálním pracovišti ČVUT - VTP v Roztokách. Simulační model je vytvořen v softwarovém prostředí MATLAB – SIMULINK. 2022a The diploma thesis is focused on theoretical and empirical analysis of an electric powertrain drive comprising of an induction motor in different operating regimes. The analysis is done using a culmination of Test data procurement and cross referencing them partially using software simulation. The drive is run on a Dyno Test Bed using manual control for different operating regimes. Similarly, the simulation is run in MATLAB/Simulink using Field Oriented Control. The work is focused on the problem of electric drive working regime optimisation. In the branch of electric cars electric drives efficiency is key factor for its range. Laboratory measurements were performed at the experimental workplace of CTU - VTP in Roztoky. The simulation model is created in the MATLAB - SIMULINK software environment. 2022a
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [430]