Simulace a validace ventilátoru pro vůz Formula Student
Simulation and validation of a fan for a Formula Student car
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Jaromír Šolc
Vedoucí práce
Pacoň Lukáš
Oponent práce
Vojík Lukáš
Studijní obor
Motorová vozidlaStudijní program
Dopravní a transportní technikaInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelObhájeno
2023-02-15Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této práce je teoretické zdokumentování a praktické ověření různých způsobů simulování a experimentálního ověření lopatkových strojů. V teoretické části jsou postupně vysvětleny základní vztahy a charakteristiky a představeny různé experimentální nebo simulační metody těchto strojů. Následně je na ventilátoru Spal VA67-A101-83A, který je používán na chlazení formule týmu CTU CarTech, provedeno experimentální měření, které je různými metodami nasimulováno a porovnáno. V závěru jsou jednotlivé přístupy zhodnoceny. The objective of this thesis is to make a research and practically verify multiple ways how to simulate and experimentally measure fans. In theoretical part main formulas and characteristics of fans are introduced. Also there are different methods of simulating and experimential validating of rotational fans explained. Next, fan Spal VA67-A101-83A, used by the team CTU CarTech for cooling purposes, is experimentally measured and validated by multiple simulation approaches. In the end all methods are evaluated.
Kolekce
- Diplomové práce - 12120 [429]