Zpracování dat o bezpečnosti podle STPA na úrovni státu
State Safety Data Processing According to STPA
dc.contributor.advisor | Grötschelová Kateřina | |
dc.contributor.author | Radim Křepela | |
dc.date.accessioned | 2023-03-23T09:21:08Z | |
dc.date.available | 2023-03-23T09:21:08Z | |
dc.date.issued | 2023-01-11 | |
dc.identifier | KOS-1085117344705 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10467/107148 | |
dc.description.abstract | Cílem mé práce je navržení konceptu zpracování dat o bezpečnosti podle metodiky STPA v kontextu pro státní program bezpečnosti. V první části práce byl popsán státní program bezpečnosti a požadavky na něj vyplývající z doporučení ICAO. Tato část se dále zabývá také procesy vyhodnocení stávající úrovně bezpečnosti a možnostmi jejího zlepšení. Druhá kapitola práce se zaměřuje na popis systémového modelu STAMP (System-Theoretic Accident Model and Processes) a jeho metodiky STPA (System Theoretic Process Analysis). Na základě těchto kapitol je poté představen návrh samotného řízení plánovaných změn z pohledu jednotlivých kroků výše zmíněné metodiky a potřebných dat. V návrhu je následně popsáno využití výsledků z řízení plánovaných změn pro státní program bezpečnosti. Tento návrh také zahrnuje informace o potřebných úpravách stávajících zdrojů dat a informací pro zpracování dat o bezpečnosti podle metodiky STPA. Závěrem práce bylo ověření konceptu, které bylo provedeno vypracováním řídící struktury na proces odmrazování letadla podle navrženého řešení. | cze |
dc.description.abstract | The objective of this bachelor’s thesis is to propose the concept of safety data processing according to the STPA (System Theoretic Process Analysis) methodology in the context for the state safety program. In the first part of the thesis, the State Safety Programme was described and its requirements resulting from International Civil Aviation Organization recommendations. This part also deals with the processes of evaluation of the existing safety level and the possibilities of its improvement. The second section of the thesis focuses on a description of the System-Theoretic Accident Model and Processes (STAMP) and its STPA methodology. Based on these chapters, the design of the managing planned changes itself is then presented in terms of the steps of the above methodology and the data required. The proposal then describes the use of the results from the planned change management for the state safety program. This proposal also includes information on the necessary modifications to existing data sources and information for processing safety data according to the STPA methodology. Finally, the thesis concluded with a proof of concept by developing a control structure for the aircraft deicing process based on the proposed design. | eng |
dc.publisher | České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum. | cze |
dc.publisher | Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre. | eng |
dc.rights | A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | eng |
dc.rights | Vysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html | cze |
dc.subject | bezpečnost | cze |
dc.subject | Casual Analysis Based on Systems Theory | cze |
dc.subject | řízení plánovaných změn | cze |
dc.subject | státní program bezpečnosti | cze |
dc.subject | System-Theoretic Accident Model and Processes | cze |
dc.subject | System Theoretic Process Analysis | cze |
dc.subject | Úřad pro civilní letectví | cze |
dc.subject | zpracování dat o bezpečnosti | cze |
dc.subject | safety | eng |
dc.subject | Casual Analysis Based on Systems Theory | eng |
dc.subject | Management of Planned Changes | eng |
dc.subject | State Safety Programme | eng |
dc.subject | System-Theoretic Accident Model and Processes | eng |
dc.subject | System Theoretic Process Analysis | eng |
dc.subject | Civil Aviation Authority of the Czech Republic | eng |
dc.subject | safety data processing | eng |
dc.title | Zpracování dat o bezpečnosti podle STPA na úrovni státu | cze |
dc.title | State Safety Data Processing According to STPA | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.type | bachelor thesis | eng |
dc.date.accepted | 2023-01-16 | |
dc.contributor.referee | Nekvasil Vladimír | |
theses.degree.discipline | Letecká doprava | cze |
theses.degree.grantor | ústav letecké dopravy | cze |
theses.degree.programme | Technika a technologie v dopravě a spojích 3 | cze |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Bakalářské práce - 16121 [715]