Projektová a bezpečnostní kritéria jaderného paliva
Design and Safety Criteria of Nuclear Fuel
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Lucie Titzová
Vedoucí práce
Kobylka Dušan
Oponent práce
Dostál Martin
Studijní obor
Jaderné inženýrstvíStudijní program
Aplikace přírodních vědInstituce přidělující hodnost
katedra jaderných reaktorůObhájeno
2023-02-08Práva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Splnění kritérií a požadavků kladených na jaderné palivo během provozu je nedílnou součástí jaderné bezpečnosti. Provozní a bezpečnostní kritéria jaderného paliva jsou detailně zavedena pro lehkovodní reaktory. V souvislosti s možným uvedením reaktorů takzvané IV. generace do komerčního provozu je nezbytné se zabývat vývojem těchto kritérií pro různé typy reaktorů, specifické typy paliv a různorodé provozní podmínky. Tato bakalářská práce se zaměřuje na návrh kritérií pro demonstrátor rychlého plynem chlazeného reaktoru ALLEGRO. Důraz je kladen zejména na aplikovatelnost kritérií zavedených pro PWR na plynem chlazený systém. Modelové ověření některých navržených kritérii je realizováno výpočetním kódem TRANSURANUS. Meeting the criteria and requirements imposed on nuclear fuel during operation is an inseparable part of nuclear safety. Design and safety criteria of nuclear fuel are defined in detail for light water reactors. In connection with the possible introduction of reactors of the so-called IV. generation into commercial operation, it is necessary to deal with the development of these criteria for different types of reactors, specific types of fuels and diverse operating conditions. This bachelor degree project focuses on the design criteria for the ALLEGRO gas-cooled fast reactor demonstrator. Emphasis is placed especially on the applicability of the criteria developed for PWR to~a~gas-cooled system. Sample verification of some designed criteria is implemented by the TRANSURANUS calculation code.