Zdravý životní styl žáků středních škol
Healthy Lifestyle of High School Students
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Alena Vacová
Vedoucí práce
Vobořilová Jarmila
Oponent práce
Dobrovská Dana
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato práce pojednává o životním stylu středoškolské mládeže, tzn. jak se stravují, jestli ví, co jedí, jestli užívají návykové látky, umí odpočívat apod., přičemž nejvíce se zaměříme právě na stravování, výživu a nutriční hodnoty. V teoretické části shrneme aspekty týkající se zdraví, nemoci, životního stylu mládeže obecně, základních nutričních hodnot, psychohygieny a sociálně patologických jevů. Praktická část bude zahrnovat analýzu zmíněných prvků problematiky u tří středních škol, které jsme záměrně vybrali odlišného charakteru a zaměření, a vyhodnocení těchto výsledků, tedy jak je na tom mládež s pravidelnou stravou, pestrostí této stravy, kouřením, alkoholem, konzumací kávy či pohybem. Poslední kapitola se bude týkat diskuse/úvahy o tom, jak by mohlo dojít k intervenci z pohledu samotných žáků, rodičů nebo v osnovách předmětů, které mají v náplni problematiku životního stylu. This thesis deals with the lifestyle of high school youth, i.e. how they eat, if they know what they eat, if they are prone to substance abuse, if they know how to rest, etc., while we will mainly focus on eating, nutrition and nutritional values. In the theoretical part, we will summarize aspects related to health, illness, lifestyle of youth in general, basic nutritional values, psychohygiene and socio–pathological phenomena. The practical part will include an analysis of the mentioned elements of the issue at three secondary schools, which we deliberately chose of a different nature and focus, and an evaluation of these results, i.e. how are the youth doing with a regular diet, the variety of this diet, smoking, alcohol, coffee consumption or exercise. The last chapter will concern the discussion/reflection on how intervention could take place from the point of view of the pupils themselves, their parents or in the curricula of subjects that have lifestyle issues in their content
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1271]