Komparace distanční a prezenční výuky na středních odborných školách
Comparison of Distance and Full-time Teaching at Secondary Vocational Schools
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Martin Mildner
Vedoucí práce
Mrázková Kateřina
Oponent práce
Svoboda Petr
Studijní obor
Učitelství odborných předmětůStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce reflektuje současné trendy vědeckého zkoumání v oblasti pedagogiky a zabývá se popisem pohledů a zkušeností žáků a učitelů středních odborných škol na proběhlou distanční výuku, která byla náhlým způsobem zavedena a dočasně nahradila stávající prezenční výuku vlivem pandemie viru Covid-19. Za účelem výzkumu bylo autorem sestaveno dotazníkové šetření týkající se zvlášť jak žáků středních odborných škol, tak i učitelů, kteří na těchto školách vyučují. Celkem se dotazníkového šetření zúčastnilo 410 respondentů (376 žáků a 33 učitelů), kteří prostřednictvím Google Formulářů odesílali své odpovědi. Byly zkoumány základní informace o respondentech, využívané pomůcky a výukové on-line prostředí, průběh výuky a denní režim respondentů a také vliv distanční výuky na psychické zdraví. Výzkum je kvalitním komplexním popisem distanční výuky na středních odborných školách očima žáků a jejich učitelů. Po proběhlé zkušenosti žáků i učitelů většina vnímá distanční výuku jako příležitostný nástroj pro kombinaci s kontaktní výukou, kde ovšem prezenční studium jasně dominuje. Problematická byla náhlost zavedení distanční formy vzdělávání jako plnohodnotné náhrady kontaktního vzdělávání. Realizovaná sonda odkrývá spoustu oblastí, na které by se mohl zaměřit budoucí pedagogický výzkum. The bachelor thesis reflects the current trends of scientific research in the field of pedagogy and deals with the description of the views and experiences of students and teachers of secondary vocational schools on the distance education, which was suddenly introduced and temporarily replaced the existing contact education due to the pandemic of the Covid-19 virus. For the purpose of the research, the author designed a questionnaire survey concerning both students of secondary vocational schools and teachers who teach at these schools. A total number of 410 respondents (376 pupils and 33 teachers) took part in the questionnaire survey and submitted their answers via Google Forms. Basic information about the respondents, the teaching aids and online learning environment used, the teaching process and daily routine of the respondents, as well as the impact of distance learning on mental health were examined. The research is a high-quality, comprehensive description of distance learning in secondary vocational schools through the eyes of students and their teachers. After the experience of pupils and teachers, most of them perceive distance learning as an occasional tool to combine with contact teaching, where, however, full-time study clearly dominates. The suddenness of introducing distance education as a full-fledged replacement for contact education was problematic. The conducted probe reveals many areas where future pedagogical research could focus.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1271]