Popis aerodynamických vlastností závodního motocyklu
Description of the aerodynamic properties of the racing motorcycle
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Vojtěch Thums
Vedoucí práce
Toman Přemysl
Oponent práce
Kuklová Jana
Studijní obor
Dopravní systémy a technikaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav dopravních prostředkůPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá aerodynamickými vlastnostmi závodního motocyklu. Vychází z potřeby zlepšení konstrukce nového motocyklu vyvíjeného studentským týmem CTU Lions. Práce přináší teoretický výklad aerodynamických jevů a jejich aplikaci na motocykly. Popisuje vliv aerodynamický jevů na tvar motocyklu a s tím spojených kapotáží. Experimentálním způsobem na modelu motocyklu zjišťuje hodnoty, kterých mohou nabývat odporové síly při jízdě motocyklu. Poznatky, které jsou v práci popsány, budou v následujícím ročníku soutěže Motostudent pomocníkem při návrhu a konstrukci nového motocyklu. This bachelor's thesis deals with the aerodynamic properties of a racing motorcycle. It stems from a need to improve the design of a new motorcycle being developed by the CTU Lions student team. Thesis provides a theoretical interpretation of aerodynamic phenomena and its application to motorcycles. It describes the influence of aerodynamic phenomena on the shape of the motorcycle and the associated fairing. It detects the values in an experimental way on a motorcycle model that the resistance forces can acquire whilst riding the motorcycle. The knowledge that is described in this Bachelor thesis will assist in the design and construction of a new motorcycle throughout the next year of the Motostudent competition.