Návrh stání letadel typu MARS
Design of MARS Aircraft Stands
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Robert Anděl
Vedoucí práce
Lán Sébastien
Oponent práce
Líkař Petr
Studijní obor
Letecká dopravaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem práce je návrh vzorových nose-in letadlových stání typu MARS. Práce zahrnuje rozbor předpisového rámce pro navrhování letadlových stání, mapuje a hodnotí způsob uspořádání MARS stání na vybraných evropských letištích, analyzuje typy letounů a jejich charakteristiky důležité pro návrh stání a rozebírá možnosti zabudování infrastruktury pro pozemní odbavení letounů pod zem. Výsledkem je návrh vzorových nose-in stání MARS pro letouny kódových písmen C/E a C/F, a to ve variantě s i bez nástupních mostů, s šachtami pro připojení pozemního zdroje energie, pozemní klimatizační jednotky a hydrantového rozvodného systému leteckých pohonných hmot. V závěru práce je výsledek ověřen pomocí simulace pohybu prostředků pozemního odbavení kolem zaparkovaných kritických typů letounů. Subject of this work is design of model nose-in MARS aircraft stands. The work includes analysis of regulatory framework related to design of aircraft stands, surveys and rates forms of arrangements of MARS stands on selected European airports, analyses aircraft types and their characteristics important for stand design and examines possibilities of incorporating ground handling infrastructure below ground. The outcome of this work is design of model nose-in MARS stands for airplane of code letters C/E and C/F with variants with and without passenger boarding bridges, with pit systems for ground power unit, pre-conditioned air unit and airport hydrant system for distribution of aviation fuel. In final parts of this work, the outcome is validated via simulation of movement of ground support equipment around parked critical airplane types.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [708]