Odolnost sítě evropských leteckých spojení v průběhu pandemie Covid-19
Resilience of the European Airline Network during the Covid-19 Pandemic
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Michaela Macurová
Vedoucí práce
Vittek Peter
Oponent práce
Procházka Petr
Studijní obor
Letecká dopravaStudijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích 3Instituce přidělující hodnost
ústav letecké dopravyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem bakalářské práce je analýza konektivity a odolnosti evropské letecké sítě v průběhu pandemie Covid-19. Motivací k výběru tématu bakalářské práce bylo bližší pochopení dopadů pandemie na leteckou síť a leteckou dopravu obecně. Práce se zaměřuje na konektivitu 24 nejvýznamnějších evropských letišť, která byla vybrána na základě počtu odbavených cestujících. Práce se též zaměřuje na odolnost celé letecké sítě, která je tvořena spojeními ze zkoumaných letišť. Pro stanovení hodnot konektivity byla využita metoda centrality. Pro následné posouzení stavu letecké sítě a porovnání jednotlivých letišť byly použity statistické metody, konkrétně korelační analýza a testování hypotéz. Díky provedené analýze byla odhalena silná letiště a jejich spojení, která zůstala aktivní i během největší kulminace krize a zajišťovala tak konektivitu v rámci evropské letecké sítě. The subject of the bachelor’s thesis is the analysis of connectivity and resilience of the European air transport network during the Covid-19 pandemic. The reason for choosing the topic of this bachelor’s thesis was a closer understanding of the impact of the pandemic on the air transport network and aviation in general. The thesis focuses on the connectivity of the 24 most important European airports, which were selected based on the number of passengers carried. The work also focuses on the resilience of the whole network, which consists of connections from the airports examined. To determine connectivity values, the centrality method was used. For the subsequent assessment of the state of the air transport network and the comparison of airports, statistical methods, specifically correlation analysis and hypothesis testing, were used. Due to conducting an analysis, strong airports and their connections were revealed. These connections remained active even during the peak of the crisis, thus ensuring connectivity within the European air transport network.
Kolekce
- Bakalářské práce - 16121 [708]