Topologická optimalizace hrubé stavby nízkopodlažní tramvaje
Topological optimization of rough construction of low-floor tram
Type of document
diplomová prácemaster thesis
Author
Jan Šmíd
Supervisor
Novotný Ctirad
Opponent
Mareš Tomáš
Field of study
Aplikovaná mechanikaStudy program
Aplikované vědy ve strojním inženýrstvíInstitutions assigning rank
ústav mechaniky, biomechaniky a mechatronikyRights
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Show full item recordAbstract
Práce pojednává o optimalizaci topologie hrubé stavby skříně konceptu tramvaje SATram. V teoretické části je prezentována matematická teorie optimalizace a rešerše metod a přístupů strukturální optimalizace. V praktické části je nejprve představen koncept SATram, dále je navržena metodika pro optimalizaci topologie hrubé stavby SATram. V závěrečných kapitolách jsou prezentovány optimalizované geometrie, jejich konstrukční úpravy, strukturální analýzy upravených geometrií a závěrem také ukázka reálné konstrukce tvořené profily. Thesis deals with topology optimization of rough construction of the SATram concept tram vehicle. In the theoretical part of the thesis a mathematical theory of optimization as well as research of methods and approaches to structural optimization are presented. Firstly in the practical part, the SATram concept vehicle is introduced. Then, a methodology for topology optimization of SATram's rough construction is proposed. Lastly, the optimized geometries, their design updates, structural analyses of updated geometries and finally also a preview of a realistic construction made with steel profiles are presented in the final chapters.
Collections
- Diplomové práce - 12105 [219]