Ochrana jízdního koridoru s ohledem na různé jízdní vlastnosti vozovky
Protection of driving corridor with respect of various road conditions
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Bohdan Kashel
Vedoucí práce
Efremov Denis
Oponent práce
Klaučo Martin
Studijní obor
Kybernetika a robotikaStudijní program
Kybernetika a robotikaInstituce přidělující hodnost
katedra řídicí technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Primárním cílem této diplomové práce je vytvořit pokročilý asistenční systém řidiče (ADAS) pro ochranu obálky prostředí, který pomůže řidiči udržet auto na silnici a vyhnout se pojízdným překážkám. Prezentovaný ADAS využívá potenciál moderních senzorů instalovaných dnes v autech a zvýšuje bezpečnost vozidel. řídicí systém používá data s kamer, GPS a senzorů rychlosti a na rozdíl od většiny systémů, které jsou uvedeny v jiných publikacích diskutovaných v teto práci, nepoužívá předem definovanou cestu nebo jízdní koridor. Diky své schopnosti analyzovat data v reálném čase ADAS umožňuje pohodlnou bezpečnou jízdu prostřednictvím udržovaní řidiče na silnici s ohledem na předpověd' trajektorie vozidla a na různé provozní vlastnosti povrchu. K zajištění stability vozidla a bezpečnosti jízdy systém napomaha vyhnout se pojízdným překážkám nebo nerovnostem vozovky. Funkčnost prezentovaného ADAS je ověřena v softwaru IPG CarMaker pro simulaci dynamiky vozidla na několika automatických jízdních testech. The primary goal of this master thesis is to create an advanced driver assistance system (ADAS) for environmental envelope protection to help the driver keep a car on the road and avoid drivable obstacles. Presented ADAS realizes the potential of modern sensors installed in vehicles today and works towards vehicle safety. The control system cooperates with cameras, GPS, and velocities sensors and, unlike most of those presented in other papers discussed in work, does not use a predefined path or driving corridor. It analyzes real-time data, allowing comfortable driving with increasing safety by keeping the driver on the road with respect to the predicted from the steering wheel vehicle's path and various surface operating characteristics. The controller tries to avoid drivable obstacles, such as ice pads or road irregularities, by each wheel to succeed in vehicle stability protection and safety. The functionality of the presented ADAS is validated in IPG CarMaker vehicle dynamics simulation software on several automated ride tests.
Kolekce
- Diplomové práce - 13135 [315]