Návrh přívodu paliva pro experimentální jednoválcový vodíkový motor
Fuel System for a hydrogen single cylinder research engine
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Tadeáš Čížek
Vedoucí práce
Vávra Jiří
Oponent práce
Takáts Michal
Studijní obor
bez oboruStudijní program
Teoretický základ strojního inženýrstvíInstituce přidělující hodnost
ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidelPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tématem bakalářské práce je návrh přívodu vodíku do spalovacího jednoválcového motoru o vrtání 120 mm a zdvihu 140 mm. Motor byl konvertován ze vznětového na zážehový. Práce se v první části zabývá vlastnostmi vodíku jako paliva ve spalovacím motoru. Dále je porovnáno přímé a nepřímé tvoření palivové směsi. Poté je stanoven požadovaný hmotnostní průtok palivové soustavy na základě výkonnostních požadavků motoru a zvolen vhodný vstřikovač. Na základě toho je vytvořen 3D model palivové soustavy motoru. The subject of this bachelor thesis is a concept of a fuel supply for an internal combustion hydrogen engine with bore 120 mm and stroke 140 mm. The engine has been converted from a compression-ignition engine into a spark-ignition engine. First part of the thesis is dedicated to the characteristics of hydrogen as a fuel in an internal combustion engine. Then a comparison is made between direct and port fuel injection. Afterwards, the necessary fuel mass flowrate is calculated based on the power requirement of the engine and a suitable injector is chosen. On the basis of this a 3D model of the engine fuel system is created.
Kolekce
- Bakalářské práce - 12120 [297]