Bezsenzorové vektorové řízení synchronního motoru s permanentními magnety realizované na DSP
Sensorless vector control of synchronous permanent magnet motor implemented on DSP
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
Simon Kalombo
Vedoucí práce
Novák Zdeněk
Oponent práce
Novák Jaroslav
Studijní obor
Automatizace a průmyslová informatikaStudijní program
Automatizační a přístrojová technikaInstituce přidělující hodnost
ústav přístrojové a řídící technikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Tato diplomová práce se zabývá návrhem bezsenzorového vektorového řízení synchronních motorů s permanentními magnety (PMSM). V úvodní části se věnuje rešerši týkající se bezsenzorových algoritmů. Algoritmus bezsenzorového odhadu polohy a rychlosti, kterému se tato diplomová práce převážně věnuje, se nazývá rozšířený Kálmánův filtr. Tento algoritmus odhaduje zpětné elektromotorické napětí, ze kterého určuje polohu a rychlost rotoru. Poznatky získané touto rešerší byly následně využity při vytváření simulací. Na základně výsledků simulací byla strategie implementována na digitální signálový procesor. V poslední části této práce jsou zhodnoceny výsledky získané při testování na reálném synchronním motoru s permanentními magnety. This Master’s thesis deals with the design of sensorless vector control of permanent magnet synchronous motors (PMSM). In the introductory part, a research on sensorless algorithms was made. The used sensorless algorithm for position and velocity estimation, which is mainly the focus of this thesis, is called the extended Kalman filter. This algorithm estimates the back electromotive force (back EMF) from which it determines the rotor position and velocity. The knowledge gained from this research was subsequently used to create simulations. Based on the results of the simulations, the strategy was implemented on a digital signal processor (DSP). In the last part of this thesis, the results obtained from testing on a real permanent magnet synchronous motor are evaluated.
Kolekce
- Diplomové práce - 12110 [158]