Využití rozšířené reality pro vizualizaci zaniklé obce Zhůří
Using augmented reality for visualization of exxtinct village Zhůří
Typ dokumentu
diplomová prácemaster thesis
Autor
František Mužík
Vedoucí práce
Cajthaml Jiří
Oponent práce
Brus Jan
Studijní obor
GeomatikaStudijní program
Geodézie a kartografieInstituce přidělující hodnost
Katedra geomatikyPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Cílem této diplomové práce je vizualizace zaniklé šumavské obce Zhůří s využitím rozšířené reality sledované v prostředí mobilní aplikace vytvořené v herním enginu Unity. Součástí aplikace je taktéž mapa a sekce s historickými informacemi o obci a jejím blízkém okolí včetně zobrazení dobových či současných fotografií. Vytvořené 3D modely virtuálních budov jsou vloženy do krajiny odpovídající původnímu prostorovém umístění, přičemž jejichž poloha je získána ze Státní mapy 1 : 5 000 – odvozené, která mapuje stav zájmového území v roce 1954, tedy těsně před zničením zástavby obce z důvodu vybudování vojenského újezdu Dobrá Voda. Práce se zabývá historií zájmového území včetně získávání historických podkladů a jejich zpracováním. Dále předkládá charakteristiku typů prodloužené reality (XR), tedy virtuální (VR), augmentované (AR) a mixované (MR) společně s praktickými příklady jejich implementace v celé řadě oborů. Součástí práce je taktéž popis tvorby 3D modelů budov na území obce, zpracování starých map a rozebrání struktury vývoje mobilní aplikace počítaje grafický návrh či publikování v obchodech Google Play a App Store. The aim of this work is to visualize the extinct village Zhůří in the Bohemian Forest via augmented reality mobile application developed in the game engine Unity. Both map and history section with historical information about the village and its surroundings, including historical or contemporary photographs, are part of the application. Created 3D models of virtual buildings are inserted into the landscape in its original spatial location, whereas its location is obtained from the State Map 1:5,000-derived, which is displaying the state of the area of interest in the year 1954, thus near the destruction of the village due to creation of the proving ground Dobrá Voda. The work is dealing with the history of the area of interest including the gathering and processing of historical materials. It further presents characteristics of extended reality (XR) types that are virtual (VR), augmented (AR) and mixed (MR) reality, together with practical cases and their implementation in several fields. Part of this work is also a description of the creation of 3D models of village buildings, processing old maps and explanation of the mobile application development as well as its graphical design or publication process to the stores Google Play and App Store.
Kolekce
- Diplomové práce - 11155 [153]
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Virtuální a rozšířená realita ve výuce odborných předmětů
Autor: Radek Semelka; Vedoucí práce: Vaněček David; Oponent práce: Štyks Zbyněk
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-09-12)Tato práce se zabývá tématem virtuální a rozšířené reality ve vzdělávání v odborných předmětech a další využití při vzdělávání dospělých v SOU a firmě ŠKODA AUTO a.s. Je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. V ... -
Knihovna polohově zaměřené rozšířené reality pro systém Android
Autor: Průdek Daniel; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Klímek Jakub
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2016-05-10)Tato práce se zabývá implementací Android knihovny polohově zaměřené rozšířené reality. Součástí práce je průzkum existujících řešení, návrh zaměřený na výkon a plynulost, implementace a uživatelské testování. Výsledkem ... -
Využití realtime 3D rekonstrukce a lokalizace ve virtuální realitě
Autor: Marek Římal; Vedoucí práce: Sedláček David; Oponent práce: Husák Jan
(České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-04)Tato práce se zabývá problematikou lokalizace ve virtuální realitě s využitím hloubkových dat pořizovaných v reálném čase, a to zejména v kontextu sledování pozice uživatele, jeho navigace ve známém prostoru a stability ...