Nástroj pro tvorbu interaktivní fikce
Interactive fiction modeler
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Zdeněk Havelka
Vedoucí práce
Glazar Filip
Oponent práce
Bernhauer David
Studijní obor
Webové a softwarové inženýrstvíStudijní program
Informatika 2009Instituce přidělující hodnost
katedra softwarového inženýrstvíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Předmětem této práce je vývoj nástroje pro tvorbu interaktivní fikce, a to od fáze analýzy problému, přes návrh a implementaci, až po testování. V průběhu celého vývoje je kladen důraz na uživatelskou příjemnost a na snadnou rozšiřitelnost funkcionality aplikace. K reprezentaci rozvětveného příběhu interaktivně fiktivního díla je využita teorie grafů. Výstupem práce je prototyp, který poskytuje dobrou představu, jak by měl kompletní nástroj vypadat, a rozepsaný postup, který by měl být aplikován pro jeho budoucí vývoj. Bude-li tento nástroj dále rozšiřován, má potenciál přispět k vývoji žánru interaktivní fikce a podpořit kreativitu a zájem o informatiku v mladších generacích. The subject of this work is development of a tool for interactive fiction creation, from phase of analysis through design and implementation to testing. During the development user friendliness and extensibility of application are emphasized. Graph theory is used to represent branching story of interactively fictional work. The result of the work is a prototype, which gives a good idea, of how the tool should look like, once completed, and laid out process of its future development. Shall the tool be further expanded, it has the potential to contribute to the evolution of the interactive fiction genre and to encourage creativity and promote interest in informatics in the younger generation.
Kolekce
- Bakalářské práce - 18102 [1608]