Elektromobilita jako řešení externalit způsobené automobilovým průmyslem
Electromobility as a Solution to Externalities Caused by the Automotive Industry
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jakub Kubašovský
Vedoucí práce
Makovský Petr
Oponent práce
Indráková Michaela
Studijní program
Ekonomika a managementInstituce přidělující hodnost
institut ekonomických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zabývá elektromobilitou z hlediska možnosti snížení externích nákladů ze znečištění ovzduší, které produkuje sektor individuální automobilové dopravy, respektive automobilový průmysl. Výzkum je založen na analýze sekundárních empirických dat, které vstupují do rovnic pro výpočet hodnot externích nákladů. Pro tento výpočet je použita metoda well-to-wheel. Ze zjištěných výsledků vyplývá, že elektromobilita ve státech Evropské unie skutečně vykazuje nižší externality než vozidla se spalovacími motory. Velikost externích nákladů plynoucích z elektromobility záleží na energetickém mixu země, přičemž vysoký podíl neobnovitelných zdrojů v energetice je pro elektromobilitu neprospěšný. Technologické pokroky v oblasti baterií a výkonu elektromotorů nemají takový vliv na velikost externích nákladů vznikajících ze znečištění ovzduší, jako energetický mix země. The bachelor thesis examines electromobility in terms of the possibility of reducing the external costs of air pollution produced by the individual car transport sector, respectively the automotive industry. The research is based on the analysis of secondary empirical data that enter the equations for calculating the values of external costs. The well-to-wheel method is used for this calculation. The results show that electromobility in the EU countries indeed exhibits lower externalities than vehicles with internal combustion engines. The magnitude of the external costs arising from electro-mobility depends on the energy mix of the country, with a high share of non-renewable energy sources being detrimental to electromobility. Technological advances in batteries and electric motor performance do not have as much impact on the magnitude of external costs from air pollution as the energy mix of a country.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32163 [585]