Výuka odborného předmětu podporovaná novými technologiemi
Teaching of a Professional Subject Supported by New Technologies
Typ dokumentu
bakalářská prácebachelor thesis
Autor
Jakub Král
Vedoucí práce
Svoboda Petr
Oponent práce
Andres Pavel
Studijní obor
Učitelství praktického vyučování a odborného výcvikuStudijní program
Specializace v pedagogiceInstituce přidělující hodnost
institut pedagogických a psychologických studiíPráva
A university thesis is a work protected by the Copyright Act. Extracts, copies and transcripts of the thesis are allowed for personal use only and at one?s own expense. The use of thesis should be in compliance with the Copyright Act http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf and the citation ethics http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.htmlVysokoškolská závěrečná práce je dílo chráněné autorským zákonem. Je možné pořizovat z něj na své náklady a pro svoji osobní potřebu výpisy, opisy a rozmnoženiny. Jeho využití musí být v souladu s autorským zákonem http://www.mkcr.cz/assets/autorske-pravo/01-3982006.pdf a citační etikou http://knihovny.cvut.cz/vychova/vskp.html
Metadata
Zobrazit celý záznamAbstrakt
Bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání výuky odborného předmětu s přímou podporou nových technologií konkrétněji s důrazem na virtuální realitu (VR) v kontextu efektivního vzdělávání. V rámci teoretické části je vymezen přínos nové technologie v obsahové i pojmové oblasti pro odborný předmět. Snahou je především představit významnou roli a smysl nové virtuální technologie pro podporu vzdělávání. V systému technických i výukových prostředků jde o vymezení funkčních specifik a přínosu z hlediska didaktiky. Praktická část se zabývá problematikou využití virtuální technologie ve výuce ke zvýšení motivace k učení - tj. ověření zájmu pro nové možnosti a příjem vzdělávacích informací v odborném předmětu. Je poukázáno na přínos a benefity VR technologie pro zkvalitnění výuky a je provedena komparace klasické výuky s výukou podporovanou technologií VR. Vybrány jsou hlavní přínosy této technologie pro vzdělávací proces a návrhy pro zlepšení podmínek VR. The bachelor thesis focuses on the study of teaching a specialized subject with the direct support of new technologies, more specifically with an emphasis on virtual reality (VR) in the context of effective education. Within the theoretical part, the contribution of new technologies in the content and conceptual area for the professional subject are defined. The aim is to present the important role and meaning of the new virtual technology to support education. In the system of technical and teaching resources, it is a matter of defining functional specifics and benefits in terms of didactics. The practical part deals with the use of virtual technology in teaching to increase motivation to learn i.e. interest in receiving educational information in a professional subject. The contribution and benefits of VR technology to improve teaching are pointed out and a comparison of classical teaching with teaching supported by VR technology are made.
Kolekce
- Bakalářské práce - 32151 [1228]