• Aplikace pro výuku programování 3D grafiky 

      Autor: Patrik Schiller; Vedoucí práce: Felkel Petr; Oponent práce: Sloup Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-03)
      Práce se zaměřuje na implementaci webové aplikace pro podporu výuky programování počítačové grafiky, jejímž cílem je usnadnit studentům pochopení vývoje grafických aplikací ve WebGL. Základem aplikace jsou demonstrační ...
    • FitLife - hra o studiu na FIT 

      Autor: David Mikulka; Vedoucí práce: Richtr Radek; Oponent práce: Bernhauer David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-10)
      Tato bakalářská práce se zabývá rozborem a finalizací studentského videoherního projektu Fit-Life. Hra je vyvíjena dvěma vývojáři, a tak proces finalizace probíhá současně ve dvou pracích. Obě práce se zaměřují na vylepšení ...
    • Implementace zobrazovacího systému v jazyce Rust 

      Autor: Eduard Lavuš; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Sloup Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2020-06-10)
      Vulkan je dnes de-facto štandardom pre otvorené mnoho-platformové vykresľovanie grafiky v reálnom čase. Vývojári môžu vďaka Vulkanu naplno využiť silu grafických kariet na mnohých platformách vďaka jeho jednotnému dizajnu. ...
    • Kolaborativní vykreslování pro pomalá GPU v mobilních zařízeních 

      Autor: Max Hollmann; Vedoucí práce: Sojka Michal; Oponent práce: Ambrož David
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2024-01-30)
      Mobilní telefony se v posledních letech staly velmi populární platformou pro hraní her a jsou největším trhem pro počítačové hry. Jejich hlavní výhody, malé rozměry a provoz na baterii, jsou zároveň jejich největší slabinou. ...
    • Návrh a implementácia voxelového enginu 

      Autor: Daniel Breiner; Vedoucí práce: Pauš Petr; Oponent práce: Šimeček Ivan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2022-06-09)
      Táto bakalárska práca sa zaoberá tvorbou enginu pre vykresľovanie voxelových scén. Analyzuje existujúce riešenia, metódy renderovania, kolízií a procedurálnej generácie terénu. Popisuje programovací vzor ECS a optimalizačný ...
    • Praktické vyučování podporované počítačem 

      Autor: Jana Žáková; Vedoucí práce: Svoboda Emanuel; Oponent práce: Štemberk Petr
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-16)
      Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je zachycen historický vývoj zobrazování objektů a způsoby tvorby grafiky pomocí počítače. V návaznosti na didaktické zásady jsou tu ...
    • Prohlížeč scény v aplikaci I3T 

      Autor: Dan Rakušan; Vedoucí práce: Felkel Petr; Oponent práce: Richtr Radek
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-06-17)
      Práce rozšiřuje aplikaci na výuku grafických transformací I3T o nový 3D prohlížeč scény. Ten zobrazuje efekty transformačních matic, jež uživatel může flexibilním editorem matic interaktivně upravovat. Výsledný prohlížeč ...
    • Převedení krabiček v interaktivním nástroji na výuku transformací do knihovny ImGui 

      Autor: Sofie Šašorina; Vedoucí práce: Felkel Petr; Oponent práce: Chludil Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-09)
      Tato práce řeší modernizaci nástroje I3T, který nedosahuje požadovaných standardů, kladených na moderní výukové nástroje. Celá modernizace nástroje I3T je řešena v několika závěrečných pracích. Tato konkretní práce se ...
    • Přímé zobrazování procedurálních modelů 

      Autor: Alexander Temnyakov; Vedoucí práce: Bittner Jiří; Oponent práce: Káčerik Martin
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-08)
      Projekty ve oboru 3D grafiky mohou být zaměřeny na renderování obrovských scén s velkým počtem objektů. Člověk není schopen je vytvořit manuálně za krátkou dobu. Pro řešení tohoto problému objekty mohou být vytvořeny ...
    • Restrukturalizace interaktivního nástroje na výuku transformací I3T a reimplementace grafického rozhraní pomocí knihovny Dear ImGui 

      Autor: Martin Herich; Vedoucí práce: Felkel Petr; Oponent práce: Sloup Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-25)
      I3T je nástroj pro interaktivní výuku transformací. V současné době však neuspokojuje potřeby svých uživatelů. Má nepřívětivé zastaralé uživatelské rozhraní a není multiplatformní. Text se zabývá analýzou původního řešení ...
    • Testování užitečnosti nástroje pro výuku transformací 

      Autor: Vít Zadina; Vedoucí práce: Felkel Petr; Oponent práce: Schmidt Jan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-19)
      Transformace jsou v počítačové grafice velmi důležité, proto vznikl program I3T pro jejich výuku. Bohužel program má zastaralou grafiku a špatné ovládání - uživatel se v něm nedokáže bez návodu orientovat. Proto jsem ...
    • Tutoriály pro nástroj na výuku geometrických transformací 

      Autor: Miroslav Müller; Vedoucí práce: Felkel Petr; Oponent práce: Sloup Jaroslav
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-08-25)
      Interaktivní nástroj I3T určený k výuce 3D transformací je projekt rozvíjený pod Katedrou počítačové grafiky a interakce, FEL, ČVUT. Uvnitř tohoto nástroje dosvad scházel systém pro tvorbu a realizaci výukových lekcí. Cílem ...
    • Vulkan API: sada výukových renderovacích scén 

      Autor: Jozef Valko; Vedoucí práce: Richtr Radek; Oponent práce: Šimeček Ivan
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2021-06-11)
      Bakalárska práca sa zaoberá knižnicou Vulkan API a jej praktickým využitím. Cieľom je pritom zmapovať často využívané funkcionality knižnice Vulkan API. Ďalším cieľom je uviesť čitateľa do niektorých pojmov používaných v ...
    • Vytváření zásuvných modulů pro Adobe Photoshop 

      Autor: Vít Černý; Vedoucí práce: Buriánek Jan; Oponent práce: Chludil Jiří
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2019-06-20)
      Tato bakalářská práce se věnuje postupu při vytváření zásuvných modulů pro aplikaci Adobe Photoshop. Práce také poskytuje základní informace o tom, co jsou zásuvné moduly, jak fungují a jak se vytváří. Dále jsou v práci ...
    • Využití strojového učení v doméně umělecké stylizace 

      Autor: David Futschik; Vedoucí práce: Sýkora Daniel; Oponent práce: Collomosse John
      (České vysoké učení technické v Praze. Vypočetní a informační centrum.Czech Technical University in Prague. Computing and Information Centre., 2023-02-20)
      Vzestup digitálního zpracování obrazu přinesl mnoho vylepšení, která dnešní uměli považují za nezbytná, nicméně automatizace přenosu výtvarného stylu po dlouhá léta zůstávala těžko dosažitelným cílem. Její snahou je změnit ...